2010. október 12., kedd

Kedvenc káros szenvedélyem I. rész: Meddig egészséges a káros?

Ki mit szeret a legjobban a világon?

Na persze, tudom tudom, erre a leggyorsabb válasz valószínüleg vagy a gyerek, vagy a férj, vagy a család, a szerető. De ezen is túl, mi az amit az ember a legjobban szeret?...a saját szenvedélyét. Az emberi egocentrizmust igazán azokban a dolgokban lehet kiélni, amelyek nem másokkal kapcsolatosak, hanem saját magunkal. Persze itt is azok állnak a legszerencsésebb helyzetben, akiknek a szenvedélyük egészséges, mint például a sport, a fotózás, a hegymászás, de valljuk be ezek nem föltétlenül elegendők. Imádjuk a káros szenvedélyeket mi emberek, szeritem főleg azért, mert ahogyan világ ugyanúgy mint a gyerekektől elvárja a tökéletességre, a jóra való törekedést, ugyanúgy tőlünk is elvárja ezt.

Nem csak a gyerekek kapják meg a lehetőséget a kilépésre ebből a "szabályrendszerből" akár titokban, akár nem, hanem a felnőttek is. Ezek a gondolatok fordultak meg a fejemben, amikor eldöntöttem, hogy írok a saját szenvedélyemről. Ebben a témában olvasgatva ijesztően tapasztaltam, hogy bizony a káros szenvedélyek skálája elég széles, az ártatlan titokbeli cigarettázástól, az evés kényszerétől a kokainfüggőségig bárhol elhelyezhetjük magunkat...azt már mindenki maga dönti el, hogy tőle függ a saját szenvedélye vagy a tükör a másik oldalára fordult át.

Nektek mi a legkedvencebb káros szenvedélyetek? Beválaljátok? Én bevallom, hogy nagy erőbefektetéssel szoktam le a dohányzásról, de a füstről egyes egyáltalán nem szoktam le.

Az én kedvencem a vizipipázás.



Ez az egyik legelterjedőbb új formálya a dohányzásnak, vannak, akik a legális drogok közé sorolják egy kis torz meggondolással. Valóban a cigaretta és a füst, legyen az majdnem bármilyen formában belélegezve káros az emberi szervezetre.

Akik erről írnak rengeteget, és segítenek másoknak leszokni nagyon tisztelem, sőt én is azok közé sorolom magam, akik segíteni akarnak azoknak, akiknek nehézségeik vannak. Ettől függetlenül sokan közülünk is akad olyan, aki szereti vagy megeszi a McDonald's kajáit lehörpintve melléje egy jó ülítő Colát, hisz tudjuk, hogy szar és teli van kémiai anyagokkal, amelyek gyilkosak, de olyankor ki nem sz..ja le? Szerintem ez a válasz....:) segíteni csak hitelesen lehet. Hiteles akkor vagy, ha benne vagy, vagy benne voltál.

Ezek a gondolatok csak úgy kijönnek hatalmas intróként, de kaptam egyszer egy levelet, egy pszichológustól, aki a súlyos drogokról írva egy körlevélben hatalmas fotót tett ki a vízipipáról.

Kényszert éreztem a válaszra, amelyben próbáltam megmagyarázni, hogy a vízipipa nem olyan káros, mint a cigaretta, dohány alapu, nem kokain, vagy fű, de az illető nagyon elszánt ellenharcos volt. A drog az drog. És lezárta....Valóban. A csoki is drog, mégis szeretjük. Ezért engedem el a gondolataimat ezzel kapcsolatban. Valóban minden ami káros és élvezetes, az elfogultsághoz vezethet, szerintem ugyanúgy meglehet különböztetni a kár fokozatát a káros szenvedélynél, mint bárminél.

A sportoló lehet egészséges szenvedélyét űzi, de mégis csak akkor válik megszállottá, amikor szteroidokkal tömni kezdi magát. Nem mindenki szteroidos, aki szereti a sportot. Az élet nem fehér vagy fekete, itt a sok átmenet, a sok kutatás bebizonyítja, hogy a kezedben van a döntés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése